פורמייקה

כבר לא מה שהיה פעם. אלפי קולקציות ,יתרונות ועיצוב.

פורמייקה לחזיתות המטבח נחשב כיום החומר המוביל לייצור מטבחים,במיוחד עם החידוש "פורמייקה נאונו/סופר מט".

פורמייקה בשם המקצועי שלו הוא HPL, להבדיל מהחומר מלמין שנקרה PL- לא להתבלבל,הבדל של אות אחת אך באיכות ההפרש משמעותי מאוד!

פורמייקה נחשב לחומר הפרקטי והעמיד ביותר בענף המטבחים,קל לניקיון,לא רגיש לחומרי ניקיון סטנדרטים,לא רגיש לשריטות,עמיד בפני מכות חזקות,אלפי דוגמאות של גוונים וטקסטורות (בהמשך הפוסט ניתן לראות אלפי דגמים מהיבואנים המובילים בענף)

החיסרון בעבר היה הגימור/עיצוב של הקצוות(קנטים) היו מודבקים בצורה "פשוטה" ,אך עם הקידמה והטכנולוגיה ייצרו מכונות המדביקות את הקנטים בצורה מושלמת והחיסרון היחידי שנשאר זה העיצוב כי למעשה דלת פורמייקה יכולה להיות בגימור חלק ללא מסגרת בולטת או מילואה ולכן לרוב הפורמייקה יקבל מראה מודרני או אם נדע לעצב אותו נכון נוכל לקבל מראה חם יחסית אך לא כפרי.

יחד עם זאת בשנים הארונות התווסף לפורמייקה גימור נוסף ההופך אותו למנצח על פני שאר השחקנים -נאנו,קארבון,סופר מט…כל חברה/יבואן והשם שהוא מצמיד לשיווק החומר.

בעבר שהיינו נוגעים או מסתכלים על הפורמייקה היה לה גימור טפ-כמו קילפת תפוז קצת מחוספס,הגימור החדש מעניק 2 יתרונות משמעותיים,יתרון ראשון הוא שהפורמייקה חלקה ממש ללא קליפת תפוז,וכך לא מתבצר לכלוך שקשה לנקות והחזית מזכיר במראה צביעה אטומה. היתרון השני-המשמעותי הוא שהציפוי נאנו/קארבון מעלים את רב טביעות הצבע ומשכית הסמרטוט בנקיון-לא לחשוב שלא נראה יותר, אלה נראה הרבה פחות ממה שאנחנו רגילים לראות. 

בנוסף בעולם הפורמייקה יש חידוש נוסף "פורמייקה תלת מימד/מסוכרן" בעבר אם היינו מזמינים מטבח פורמייקה בדגם שנראה כמו עץ (שזה בעצם צילום) היום אנחנו יכולים לקבל את הדגם שגם מרגיש ובולט כמו דלת עץ או כל טקסטורה אחרת הקיימת במניפה-דוגמה נוספת נפוצה-מראה בטון. 

איכות הפורמייקה נמדד ע"פ עובי החומר,במידה והיצרן/נגר סיפק לנו פורמייקה שהיא דקה מידי (פורמייקה פשוטה) יהיה ניתן לראות את הדבק שנמצא בין הפורמייקה לדלת ולכן נראה מראה של גלים  מתחת לפורמייקה,מה שלא נראה כמעט בפורמייקה עבה יותר ואיכותית יותר-אם אתם שואלים את עצמכם מה הפרשי המחירים בין החומרים ,מדובר בערך של עד 100% ומעלה בעליות חומר ליצרן/נגר .(לכן חשוב להשוות בהצעת מחיר תפוחים לתפוחים)

מצורף קטלוגים של אלפי דוגמאות פורמייקה ע"פ היבואנים המובילים

מטבח פורמייקה נאנו -גרפיט עם שילוב אלון מבוקע:תמונות סופות למטבח זה"
מטבח פורמייקה לבן
מטבח פורמייקה תכלת צהוב
מטבח פורמייקה לבן מבריק
מטבח פורמייקה

פוסטים נוספים בבלוג: